Hittade miljonvilla - på loppis!

Gaga går på hög volym på promenaden nu! Jag antar att jag kanske ska ta mig hem men det blir nog en promenad med Sonic i krokarna, i mina nya skor, och sen en vända upp hit för vidare ansvarsgrejer. Tänk om jag var rik, jag skulle vara bra som rik. Jätterik. Fast jag vill nog vara smart med. Bli smart. Suck. Jag är grymt avundsjuk och så otroligt imponerad av en f.d arbetskompis som kan ta ut sin magister efter 2,5år (eller var det två år? sak samma), men magister som ska ta 4år att få. Hur duktig har inte han varit? Så duktig kommer jag aldrig att bli. Nu ska han plugga vidare och få ännu en examen. Han har gjort det jag så gärna skulle vilja men aldrig någonsin kommer orka eller känna motivation till, hur gärna jag än skulle vilja det. Han har läst om hur människan funkar psykiskt och ska nu läsa om hur det fysiska delen funkar. Fatta hur bra man kan förstå vad som händer i människor då! Jag nöjer mig med någon lightvariant tror jag. Har ju ingen plan än. 

Hos mamma finns det en gård mitt bland alla hyreshus och radhus. En hel bondgår som förvisso inte är i bruk men alla byggnader finns där. Smassensgården. Nu säljer dom den. Jag älskar den. Det är också jättekonstig att den säljs för det betyder att Smass-Olle inte längre bor där och att han kanske inte ens länge finns. Konstigt. Jag har väldigt delade känslor inför det här. Jag hoppas verkligen at det är en stor och glad barnfamilj som köper stället och att dom tar hand om gården och behåller huset som det är utvändigt. Det värsta som skulle kunna hända är att det är något pucko som köper gården och river allt eller flera av byggnaderna. 

Har hittat en loppis som jag vill hyra bord på men Johanna jobbar då och jag vill absolut inte stå själv. Suzanne du har ju hur mycket som helst i ditt förråd du säkert kan sälja, följ med mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0