"Fat, drunk and stupid is no way to go through life, son"

Jag såg en tjej idag, hon var lite mer än dubbelt så stor som mig och hälften så gammal! Såg en till tjej, en liten flicka. Hon var kanske 5år och var nog lika rund som lång. Vad är det för fel på er föräldrar!? Sluta ge era barn skitmat och en massa godis. Sluta jobba ihjäl er och var hemma istället när barnen kommer hem från skola. Se till att dom äter mellanmål, dom växer ju för tusan! Jag är hungrig 3h efter lunch och har bara gått en promenad med hunden och pluggat då, så det är ganska enkelt uträknat att ett barn (som fortfarande växer dessutom) efter en skoldag och bus är hungrig på eftermiddagen! Ska det vara så svårt att ställa fram en skål med flingor och en macka? Eller ha frukt hemma. Nä det är nog bättre att ge barnen en slant så dom kan köpa chips, DÅ SLIPPER NI JU BRY ER! Värsta jag har sett är en rejält överviktig pappa som satt med sina tre överviktiga barn, var av ena nästan tog upp en soffa själv, på mcdonalds och käkade hamburgare och pommes. Hur tänker man då? "Jag mår dåligt så mina barn ska gå igenom samma skit som mig"(?).
Som vuxen människa gör man sina egna val, men att lära barn att äta dåligt och tvinga in dom i ett matmissbruk.. Då kan vi ju lika gärna börja lämna barnen hos den lokala alkisen istället för på dagis. Lika bra att dom lär sig i tid!

Näpp! Nu ska jag plugga vidare så jag kan bli världens bästa skolkurator! Eller kanske något annat..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0