"And the monkey flips the switch"



Så här ser jag ut när jag sitter på Sveriges bästa bibbla och försöker förstå vad fasiken dom dumma norrmännen eller danskarna vill! Betingelser är ett ord jag har kommit att hata. Jag blir arg bara jag läser det. Hoppas ordet vinglar ut i vägen och blir påkörd av en jättefet akademiker som lixom, knuffar ut det ur ordlistan!.. vilken ordlista det nu är i. Hittade det på norska, eller kanske danska, men inte svenska (jag vill klargöra att boken jag läser ska vara på svenska). Så det är väl en fet dansk som får plocka bort det. Hoppas! Tomten om du läser det här, jag vill gärna önska mig en radering av ordet "betingelser" i julklapp! Thank you!

Jag borde verkligen läsa vidare nu men dom är ju så korkade. Visste ni t.ex att "Utbildningen spelar större eller mindre roll i de kulturella processerna". Jo så är det, antingen eller. Undra om det är så att jag ska gissa vilket det är. Jag gissar på.. hm. Större! Var det rätt? ÅH!

Jag har jobbat idag. Städat en jättesmutsigt Systembolag. Jobbade i lördags med, då var jag jättetrött.. och sjuk! Det var inte en så bra kombination med ett jävla gnäll och min kanske aningen förändrade attityd till livet. Jag blev arg. Jättearg! Och vips så orkade jag inte hålla käften längre efter 3,5års lyssnande på den där narcissisten(det är ett nytt ord jag har lärt mig). Fast hon kanske inte riktigt är det. Fast lite. Hennes värld är iaf betydligt viktigare än någon annans och ja, jag kanske har samlat lite irritation (& ilska) i kroppen i några år nu.
Men som tur är bor jag på bibblan och kan enkelt hitta en bok om allt. I mitt nya rum hittade jag snabbt boken "MEN JAG DÅ? - Hur man överlever bland tillvarons narcissister"
Baksideinfo:
Känner du dig klämd mellan utrymmeskrävande, kontrollerande, egoistiska människor?
Den här boken vänder sig till alla som försöker bryta en ohälsosam relation eller tvingas hantera någon av dessa kontrollerande, egoistiska personligheter. En mängd praktiska råd för att komma tillrätta med de problem som ofrånkomligen uppstår i närheten av narcissistiska människor.

Kanske jag ska låna med den till jobbet?


I övrigt tänker jag mest på hur läskigt det är att förälska sig i någon, det är jätteläskigt att förstå att man på riktigt älskar någon och att världen skulle rasa om något hände denna någon. Sen tänker jag att det är tryggt och skönt att ha någon att luta sig emot, igen på riktigt. Någon som hela tiden lyfter upp mig om jag dimper ner lite. Som en studsmatta. Niklas är min studsmatta. Romantiskt va? När jag har tänkt klart på det så tänker jag på hur bra våra liv kommer bli, och är. På Norrlands-roadtripp nästa sommar, på Filippinerna som bara väntar på oss där borta med sina 7000 öar. Och kanske lite på varför Niklas måste ha en stor bil när vi blir vuxna på riktigt. 


Kommentarer
Ann Niska-Fagerlund

Om betingelser är vad jag tror, är det ganska enkelt. Sök på Pavlovs hundar och betingade reflexer. Kram/mor

2010-10-14 @ 00:10:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0