Måste köpa nya glas!

Jag hittade en flaska med Congac-glögg här hemma i mitt städskåp. Låter lite oroväckande med ni som besökt min lägenhet vet ju att det där städskåpet är ett av tre "skåp" jag har som förvaring i hela lägenheten. Så det står ju lite allt möjligt i det där skåpet. Det finns en mathylla, hundhylla, presentpapper, alkohol, skruvar, medicin, stulen sop, tomma verktygslådor.. och vad som finns under all skit vågar jag inte ens kolla om.
Hm. Hur som blir jag lika ställd varje gång jag ska hälla upp lite glögg och ska just precis vända mig mot skåpet med glas (och alla andra saker man har i ett kök, typ) och plocka fram ett congacsglas som jag har druckit glögg ur i flera år nu så inser jag att jag inte har nå jävla glas! Och varje gång svär jag i några sekunder, tjurar på mig själv att jag inte snodde med dom, lovar mig själv att köpa nya. Fina, bättre. Sen svär jag igen och plockar fram reservglasen från Ikea som faktiskt är jättemysiga men dom är ju ändå fel!
Sen minns jag tusen saker och blir bitter eller ledsen.
Det är nog dags att köpa nya glas.

Måste leta på Sonics papper. Veterinärspapper och sånt.
Han är sjuklig idag, inte så att han måste åka till veterinär men det påminnde mig att jag inte minns vart jag har kuvertet med Sonicgrejerna.

Snart lär jag sova. Imorgon är det dags för Niklas sista födelsedagspresent! Snällaste syster Sanna och hennes pojkvän Erik är snälla nog att låna ut sina Crossar till oss. Eller till Niklas. Jag vet inte om jag vågar åka. Kanske. Vi får se. Eller lånar ut, dom ska ju också med. Kanske skulle ha dragit i fler trådar och fått med en ambulans i paketet. Kan ju behövas när Niklas ska framföra annat än bil ;) Nä nu var jag lite taskig! Det kommer gå kanon imorgon. Hoppas jag.






Första är från Orrefors och kostar lite för mycket just nu.
Nästa är från Ikea, men finns inte i Valbo.




Jag har världens bästa kille. Faktiskt.
Han är fantastisk.
<3



Kommentarer
Linda

du får väl ta en tripp till "mitt" IKEA i kungenskurva när du kommer ner =D

2010-11-01 @ 19:02:25
URL: http://lindamariastenmark.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0