Stupid dog!

Idag handlar allt bara om att plugga. Plugga, plugga. Men handlar mina dagar någonsin om någonting annat nu? Idag har jag läst fler sidor i min stora fina bok, okej det är inte min det är faktiskt Mittuniversitetets biblioteks bok, som konstigt nog är lättare att förstå än vad de flesta andra böckerna har varit, fast den här är på engelska! Jag trodde att det skulle bli en riktigt utmaning men med googles helt jäkla FANTASTISKA översättningstjänst så är det ju en barnlek. Inte nog med att jag kan översätta ett ord bara jag kan skriva in hela meningar och få en ganska korrekt översättning så jag verkligen kan förstå sammanhanget om det är någon mening som är lite väl klurig. Underbart. Jag älskar Google. Så mycket att jag tror jag måste köpa någon av deras produkter. En Android-telefon kanske? Nej justja, en sån har jag ju!

Fick höra något idag jag knappt kan förstå!
Person 1 - Skaffa en iPhone då?
Person 2 - Nej den är för stor.
P1 & P2 fortsätter prata medans min hjärna försöker bearbeta den här informationen.
P1 - Blahablaha blaaah.
P2 - Blahbajs.
Jag - Vänta, för stort? Telefoner kan inte bli för stora. Jag vill alltid ha större!
I vilken värld kan en telefon bli för stor? Jag hörde nå argument om att det viktiga är att man kan ringa och sms med den. Förstår det här lika lite som att den kan vara för stor. Om inte mobiltelefonen kan sköta mitt liv åt mig är den inte mig värdig, och det borde var allas uppfattning om deras mobiler. Men jag antar att det är ett tecken på extrem ålderdom då man kan ha en för stor telefon, och man anser att man endast behöver ringa och sms från den. Möjligen enklare surf och Spotify.
P1 - Aha, så storleken har betydelse?
Jag - Niklas nu pratar vi om telefoner!

Samtalet ägde rum då jag och Niklas (+ Sonic, så klart) tog en kort höstpromenad på en så där nätta två timmar. Det var kallt men fint ute, sånt där underbart höstväder och det ser ut som om hela världen har exploderat i färg. Jag älskar hösten.
Niklas visade sin aktiverade och laddade iPad idag. Nu funkar vlc-spelaren i dom så man kan kika på filmer och serier, så från att vara en ganska världelös men lite skojig pryl så har den ju blivit skitbra! Förlåt, tokbra! Så självklart avundas jag alla som har en sådan. Ge en gärna till mig. Plus att den var mycket snyggare än vad jag trodde att den skulle vara. Hm. Inte bitter, jag får säkert leka med den imorgon! Se ett avsnitt How I met your mother i sängen om jag har tur. Flirt? ;)

Nej nu lär jag nog börja skriva på mitt Paper om jag ska bli klar i natt. Så jag får sova. Så jag är vaken när jag har engelska. Hur ser lärare på kaffe i lektionssalar? Som något bra va? Jag får lite ångest om jag måste plugga och inte inta koffein i lite osunda mängder. Mmmh, kaffe.




Sonic är inte alltid så smidig. Han har hela dagen velat ligga uppe på bordet
med alla mina studieböcker och strunt. Som ni ser så är det inte nog
med att faktiskt på sova på bordet utan också i boken.




Och så här charmig är jag idag!
Tur att Sonic älskar sin matte
hur jag än ser ut.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0