Tycker du inte om kärlek?

Det är en självklarhet, har alltid varit för mig. Aldrig någonsin under min uppväxt har jag fått höra av mina föräldrar att man måste vara som normen för att bli älskad. Nej tvärt om! Om jag är mig själv, om du är dig själv, om vi älskar den vi själva är så kommer resten av världen älska oss tillbaka. Jag ser det som idioti att förvänta sig att en människa ska trycka ner sig själv, stänga in sig själv, bara för att en del människor i världen tycker.. ja vad tycker dom? Att deras värld blir lite enklare om alla älskar efter normen? Och vad är egentligen den där jäkla normen idag? Det finns väl inte en kotte som är som den andra. Jag gillar mörka killar, min syster gillar mörka tjejer. Ungefär som resten av stan. För ibland ska jag säga er, ibland är jag en majoritet som är minoritet bland minoriteten.

Det är väl en självklarhet att få älska och bli älskad. Hbt-människor har ingen sjukdom, dom är inte farliga, inte heller ser alla likadana ut. Dom är bara helt vanliga människor som vill ha samma rätt att älska deras pojkvänner, flickvänner, sambosar, fruar och män! Skulle du vilja leva utan din käresta?

Så till dig som tittar snett, känner dig obekväm och tror att varje homosexuell tjej/kille ska attackera dig och smitta dig med lite "gay" - Ta det lugnt! Det kommer inte att hända! Dom är precis som du och samtidigt precis så unik som varje människa är. Dom är bara förälskade, tycker du inte om kärlek?

"Kom hem med vem ni vill, bara det inte är en nazist eller rastist"
Kanske är det så att världen bara behöver en hel drös med hippie-föräldrar, så alla lär sig att kärlek är det viktigaste. Hur, eller vart eller i vem du blir kär i spelar ingen roll! Ja, så länge det inte är en rasist det vill säga :)



All you need is love.
All you need is love.
All you need is love, love.
Love is all you need.

All you need is love.
All you need is love.
All you need is love, love.
Love is all you need.




Kommentarer
Ann Niska-Fagerlund

<3

2010-10-28 @ 09:00:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0