Hur får jag mina föräldrar att göra att åt mig?

Jag har så svårt att resa mig upp och gå hem när jag är hos Niklas. Det är så mysigt och skönt att bara sitta här i hans jättefina lägenhet. Mysa i soffan med min kaffemugg. Här finns det alltid mjölk till kaffet. Hemma hos mig blir mjölken alltid gammal. Det existerar lixom aldrig här. Fantastiskt. Kanske drar jag mig för att gå hem när jag vet att jag verkligen måste ta tag i tvätt, städ och disk. igen. Alltid. så tråkigt.
Det var underbart att ha Johanna som städerska. Underbart! Fantastiskt! Kanske min mamma eller pappa kan börja komma hem till mig någon gång i veckan och städa. Som i Ung och bortskämd! Jag menar, det är inte ens långt för dom att åka eller gå! Det är kanske 4km mellan mamma och mig, inga sex mil! Börjar förstå hur lata mina föräldrar är som inte kan göra sådana små uppoffringar för mig! Herregud. Olga-Isabelle fick färskpressad juice på morgonen och resväskan packad när hon fick lämna huset! Vet ni vad jag fick när jag fort utomlands, förutom dom där 150kr som jag inte riktigt vet om jag lånat eller fått, dumt att fråga lixom.. he. Jo jag fick tillbaka mina klänningar som mamma lånat. Hon lämnade dom i porten. Kom inte ens upp och hjälpte mig packa. Omg.. Inte konstigt att mitt liv är så tungt och jobbigt. Jag rekommenderar alla att gå in på svt.se och kolla på "ung och bortskämd" det är galet vad man kan lära sig av det programmet. Tex att 

Jag har dealat med mig själv och kommit fram till att jag ska läsa klart mitt kapitel i boken och sen gå hem för att läsa det andra där. Jag tycker ju jättemycket om att vara hemma, jag älskar min lägenhet. Men det är något med Niklas hem. 

Som bonus får ni veta att någon "lux"-kille springer runt i stan och kolla inomhusmiljöer, han vela gärna komma in och kolla inomhusmiljön här. Jag fann det inte lämpligt att släppa in en skitkonstigt krulltotte i en lägenhet som inte är min. Han vela veta vad Niklas hade för märke på dammsugaren, jag upplyste honom om att jag faktiskt inte dammsuger åt andra inte ens min pojkvän så jag visste inte. Jag går ju lixom inte och kollar dammsugarmärket för skojs skull när jag kommer hem till folk heller. Han skulle komma tillbaka. Grattis Niklas! Han kluddade lite streck uppe i spiralhörnet på sitt block när han skulle, inte vet jag, "anteckna" att jag inte visste vad det var för märke på dammsugaren.





Kommentarer
Ann Niska-Fagerlund

Du kan FÅ städlektioner av mig, helt GRATIS! Vi kan ha praktik hos mormor <3

2010-11-18 @ 11:04:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0