Solen lyser. Inte jag.

Solen lyser. Jag har flera kilos packning att släpa hem. Hem hem hem!
Sonic ska släppas av på dagis och leka med sina polare idag. Måste komma ihåg att messa pappa. Snart börjar jag och dagen har bestått av absolut ingenting. Toppen..
Ska jag vara ärlig så vill jag att det ska sluta snöa nu. Orkar inte ha nå mer snö nu. Det är inte skoj längre. Allt står stilla. Det är jobbigt att gå och jag ser inte över snövallarna längre. Längesen Sonic såg någonting annat än vitt nu. Tittade ut genom köksfönstret idag innan dom plogat Promenaden. Det var bara vitt. Ärligt. Jag såg ingenting utanför fönstret. Det var en vit värld utan vägar bara några mörka pluttar här och där. En plutt var en snart hel igensnöad soptunna. Den får man inte slänga hundbajspåsar i. Så ni vet. Jag missar det jämt.

Dags att gå nu. Tar väl en timme att gå i snön. Hoppas alla vägar är plogade nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0