Som vanligt har jag rätt och andra fel.

"Jag hoppas att den döde på Bryggargatan leder till att vi frågar oss varför han blev så fruktansvärt frustrerad, vad vårt sätt att leva och ose, i Sverige, i Europa, gör med våra medmänniskor; vår utestängning, arbetslösheten, rasismen, vårt deltagande i kriget i Afghanistan, vi som en gång hade den underbara idén om att vara och förbli neutrala.
Han har ju faktiskt inte dödat någon annan än sig själv. Han borde vara värd en mässa, som talar i en helt annan tonart än mediekoreografin."

Tydligen har Maria-Pia Boëthius skrivit detta i en krönika. Varför är vissa människor så dum i huvudet frågar jag mig. Jag tänker inte fråga mig varför han var frustrerad, eller varför han inte tyckte om att vara arbetslös om han nu var det.. Det måste verkligen vara så hemskt att komma till Europa och Sverige, fruktansvärt måste det vara. Utestängningen vi bedriver här, vi som inte kan sjunga Idas sommarvisa för att det kan vekar stötande och kanske lite för svenskt. Klart, jag skulle känna mig ganska utpekad om folk inte kunde fortsätta med sina traditioner för att dom trodde att jag kanske kunde känna mig stött, så där har hon ju en poäng. Fast det borde kanske heta utpekning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0