Plugga hardcore style!

Gud. Vad är det med mig och teknik. Nu är datorn stöd med. Högerklickar när jag vänsterklickar. Vilket skämt.

Jag sitter och pluggar, det är lite långtråkigt idag. Intressant men långtråkigt och extremt omotiverad fast jag har en deadline och en framfantiserad belöning om jag blir klart inte allt för sent idag. Det som gör mig omotiverad är det faktum att Lennart Svensson skriver som en kratta och uppenbarligen inte haft något som korrekturläst han text innan den har tryckts i en bok. En bok som heter Introduktion till pedagogik. Jag roas lite av hur dåliga många av dom här grundpedagogböckerna faktiskt är. 

Framtida mål:
När jag blir smart och färdigutbildad ska jag skriva en bok som går att:
1. Förstå språket.
2. Läsa utan att behöva upprepa meningarna pga att författarna lider av enorma kunskapsbrister i hur man bygger upp en svensk mening på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt.
3. Inte missbruka kommatecken.

"Vad detta innehåll är, är en en omfattande fråga, som här endast skall beröras kort, med hänvisning till hur vi brukar tala om detta innehåll".

Ska byta bok nu. Klok så jag.
ps vill påpeka att man faktiskt får skriva hur man vill i en blogg. Undantag, felstavingar och medvetna felstavningar, särskrivningar. Om jag skulle råka göra det får ni gärna rätta mig!






Ursäkta men jag är så jävla awesome! Jag har skrivit en inledning till mitt paper lite fritt igår, bara på känn så där. Saker som dök upp i huvudet. Sitter nu och läser min superbok på engelska, som Oxford university press har publicerat. Smarta människor alltså. Lite samlade uppsatser och verk. Tror ni inte att jag hittar en text som påminner mycket starkt om min inledning?! Så fucking awesome!


Kommentarer
Anonym

Jag älskar när folk sär skriver!

2010-12-19 @ 23:54:48
URL: http://flatfia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0