nine eleven, den 11:e december och en massa andra dagar.

Jaha. Vet ni att jag mins när.. hur ska jag uttrycka mig för att låta politiskt korrekt. Eller. Jag orkar inte bry mig. Minns ni före nine eleven? Kommer ni ihåg när man inte funderade på om muslimen fyra rader bort i planet kanske har ett bombbälte eller planer på att kapa planet.. Jag vet att alla muslimer inte är terrorister, men let's face it det är som det sas till mig idag alla terrorister är muslimer (verkar det som). Förutom AFA och greenpeace. Dom är bara dum i huvudet ändå verkar det som. Men hur som. Kommer ni ihåg att det var en tid då det var lugnt att åka tunnelbana i London, vem fan kunde ens tänka tanken att någon skulle spränga en bomb där. Vem kunde föreställa sig att två plan skulle flyga in i manhattans högsta byggnader. Jag visste inte vad en terrorist var, alls. Hade ingen aning. Men så kom den där dagen då alla satt framför TV:n och såg två stora plan sitta fast i två stora torn. Vi såg alla hur tornen kollapsade. Det var stört. Är fortfarande. Det är så många som skriver att det här var väntat. Att vi har vetat att det ska ske, att Sverige absolut inte är ett undantag. Men kom igen, trodde vi verkligen det, på riktigt? Jag tror inte det. I fredags var Johanna och Niklas där. En dag senare spränger en människa sig själv, där dom var. Min bästa kompis och min stora kärlek. Det är två stora tänk om. Tänk om dom hade åkt på lördagen och tänk om alla bomber hade fungerat.
Och ja.. tänk om dom inte hade varit där men det fortfarande hade fungerat. Jag fattar att Fredrik Reinfeldt står lugn och säger att det gick ju bra, det blev ingen katastrof. Vad ska han säger då? Få panik, sex bomber hade kunnat ödelagt stora delar av Stockholm city och hela Sveriges julfirande. Hundratals människor hade kunnat skadats och dött. Få panik, Sverige, få panik. Nä det skulle nog inte hjälpa oss för uppenbarligen är det ganska enkelt att tänka ut själv och då kan det vara ganska skönt att tänka att det finns människor som jobbar med det här och försöker hålla ett lugn.

Kommer ni ihåg hur det var innan självmordbombare fanns. För Jordan och Nikolina kommer aldrig leva i en värld där det inte finns.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0