All I want for christmas is you

I år så ska jag för första gången i mitt liv inte fira jul hemma hos mamma. Jag har bott hemifrån sedan jag var 16år (parentes det luktar hyacint i min lägenhet, tack sillen!) och jag kan väl erkänna att det inte har varit många år jag har varit singel, jag har varit ganska så rejält insyltad i en annan familj än min egen under den tiden med, men aldrig någonsin har jag känt att jag har velat fira jul någon annanstans än hemma med min familj. Till nu. Efter ett år med Niklas så kan jag inte ens föreställa mig att göra någonting annat än att ligga i hans famn under hela julen. Vad ska jag med en julafton om inte det är min uppgift, att bara ligga där och må riktigt jävla bra!
Undantagen för min fantastiska plan är när jag ska hänga med Johanna och leka med kidsen!

Julaftonplanen i mitt huvud

x Vakna hemma hos Niklas och kika på den där fantasyfilmen jag gillade, den som är som en saga.

x Gå en mysig vinterpromenad med hund och karl i stadsparken.

x Åka till familjen Larsson

x Mycket snabbt avklara artigheterna för att..

x ...inta soffan! 

x Resa mig från soffan om det möjligen kanske behövs hjälp i köket (hoppas intensivt att det inte behövs) annars tidigast när maten serveras.

x Vänta på tomten, tagga Jordan till max för tomten (väntar fortfarande på svar om Timo kan ställa upp, mamma?!) och njuta av en mysig julklappsutdelning till barnen.

x Mysa till max

x Mysa till max med Johanna (Niklas far till sin bästis en stund)!

x Åka hem och stupa i säng när Niklas kommit tillbaka från sin bästis.


Tro mig, den här julen kommer BARA handla om att jag ska ta det lugnt och inte inte inte inte inte inte alls åka runt som ett annat skilsmässobarn. 



Men jag kommer saknar min familj. Självklart. Speciellt mina systrar. Dom är bäst! och det kommer bli jättekonstigt utan er!


Kommentarer
Missnöjd minsta lillasyster

Du kan vara lugn för mamma ska ju inte enns fira julafton på självaste julafton. Det ska vi ta en annan dag. Vet fortfarande inte när. Kommer bli sämsta julafton att inte få sitta i mammas vardagsrum och lida igenom kalle anka med mina systrar och vänta på maten och äta den med mina systrar och mamma, och inte bråka om vem som måste vara "tomte" med mina systrar.......

2010-12-07 @ 23:06:43
Mia

Hahahah jag skulle vilja se pappa som tomte! Det tror jag riktigt svagt på alltså.

2010-12-08 @ 08:41:53
Johanna-Sillen

Sillen, de kommer bli en kanonbra julafton! :D Och nä, nå hjälp i köket brukar inte behövas..om det ändå skulle behövas hjälp så, hoppsan, vi skulle PRECIIIS ut och göra en landningsbana till tomten och hans renar! :D

2010-12-08 @ 16:31:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0